3+1 jelentős különbség a legális székhelyszolgáltató és egy cégtemető között (2.rész)
Közzétéve
2017.12.05.
Nem mindegy milyen székhelyszolgáltatót választunk. De hogyan ismerhető fel egy cégtemető? Milyen jelekre kell ügyelniük a cégvezetőknek? A kérdések megválaszolása érdekében összegyűjtöttük azt a 3+1 fontos különbséget, amely megkülönböztet egy törvényes székhelyszolgáltatót egy cégtemetőtől.
2. A jogszabályi háttér:
legális vs. illegális
Az új 9/2017 (VII. 18.) számú IM rendelet szerint, csak az végezhet székhelyszolgáltatást, akinek saját tulajdonában áll a székhelyszolgáltatásra használt ingatlan, vagy amelyre a megbízott használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték.
Amennyiben ez nem áll fent az alábbi feltételek valamelyikének kell teljesülnie:
- a) a felek a számviteli törvény szerinti kapcsolt vállalkozások, jelentős tulajdoni részesedésű vállalkozások vagy egyéb részesedési viszonyban lévő vállalkozások,
- b) a megbízott a cég cégjegyzék adatai között, mint kézbesítési megbízott van bejegyezve, vagy
- c) a felek között a székhelyszolgáltatáson túlmenően tartós könyvvezetési megbízási jogviszony is fennáll.
Amennyiben a fentiek nem teljesülnek, és a székhelyszolgáltató csak bérli a szolgáltatásra használt ingatlant, úgy nem a törvényeknek megfelelően jár el, ezzel okozva kellemetlen helyzetet ügyfeleinek.
Fontos megemlíteni, hogy minden esetben kell, hogy legyen egy írásos megállapodás a megbízó és a székhelyszolgáltató között, valamint a székhelyen egy pontos és naprakész iratjegyzék a megbízó cég ott tárolt hivatalos dokumentumairól.
A fenti rendelet pontosította, hogy a megbízó cég cégtáblája az ingatlanon, közterületről jól látható helyen kerüljön elhelyezésre, így nem elfogadható már, ha a postaládán, vagy a belső udvari iroda ajtón van kint a cégtábla.
Itt hívnánk fel a cégvezetők figyelmét, hogy kizárólag olyan székhelyszolgáltatóval állapodjanak meg, aki már most megfelel az új jogszabályoknak, hiszen az utolsó pillanatra hagyott módosítások, vagy iratpótlások csak újabb kellemetlenségekhez vezethetnek.
Cégünk maximálisan megfelel az új rendeletnek! Meglévő és leendő Ügyfeleink biztonságban vannak, nem kell aggódniuk a törvényesség felől.
Cégvezetői tipp:
Minden esetben lehetőleg személyesen járjon el a székhely kiválasztás ügyében, illetve lehetőleg ügyvéddel nézesse át szerződéseit, valamint a társasági szerződés módosítását is ügyvéddel végeztesse el, akivel szintén személyesen találkozik! Ne feledje, egy (jogi) asszisztens sohasem tud olyan körültekintéssel eljárni, mint egy szakavatott jogász!
készítette a Company Assistant Service Kft.
Ha kíváncsi, hogyan tudunk Önnek törvényes, biztonságos, modern és elegáns székhelyet biztosítani, iparűzési adó mentes településen, akkor kattintson az alábbi gombra, és kérjen visszahívást tőlünk!
Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!