,

Megválogathatjuk-e az ügyfeleinket?

A mondás szerint madarat tolláról, embert barátjáról. Véleményünk szerint ez a szolgáltató vállalkozásokra is igaz, hiszen a leendő ügyfelek egyik választási szempontja a referencia lista, azaz kikkel dolgozunk, és ők milyen véleménnyel vannak rólunk.

Ez által azonban felmerül a címben feltett kérdés, azaz megválogathatjuk-e ügyfeleinket, vagy kizárólag a bevételt kell szem előtt tartanunk? A kérdés megválaszolása koránt sem olyan egyszerű, mint az elsőnek hinnénk, hiszen több körülményt is figyelembe kell venni. Fontos megvizsgálni, hogy az adott vállalkozás milyen stratégiai célokat tűzött ki rövid, illetve hosszú távra, milyen jellegű szolgáltatás portfólióval rendelkezik, illetve a döntést nagyban befolyásolja, hogy a vállalkozás épp melyik fejlődési szakaszban jár. Az alábbi cikkünkben saját példánkon keresztül mutatjuk be egy szolgáltató cég lehetséges ügyfélpolitikáját.

Ahogy már a bevezetőben is írtuk, egy szolgáltató vállalkozás esetében az egyik legfontosabb szempont a referenciaként használt megbízható ügyfélbázis. A Company Assistant Service Kft. esetében ez fokozottan jelen van, hiszen meglévő ügyfeleink minden egyéb tevékenysége hatással van vállalkozásunk megítélésére. Ügyfélpolitikánk kidolgozásakor feltettük magunknak a kérdést, hogy miként tudjuk elkerülni, hogy minőségi székhelyszolgáltatóból cégtemetővé váljunk. (Arról, hogy mi is pontosan a különbség egy cégtemető és minőségi székhelyszolgáltatás között, korábbi cikkünkben olvashat.)

 

A hosszútávú sikeres együttműködés receptje

Folyamataink kialakítása során fontos volt, hogy ügyfeleinkkel hosszútávú, mindkét fél számára megelégedettséggel járó együttműködését hozzunk létre. Hisszük, hogy egy kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolat, valódi win-win szituációt eredményez. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy köszönhetően a fent említett hitvallásunknak, más székhelyszolgáltatásokkal összevetve, kiemelkedően alacsony, 5% alatti szinten tudjuk tartani problémás ügyfeleink arányát, magas elismerést vált ki meglévő ügyfeleink és iparági partnereink szemében egyaránt.

Ahhoz, hogy ezt elérjük a meglévő ügyfeleink folyamatos monitorozása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a belépésre jelentkezők teljeskörű átvilágítására, mielőtt szerződéskötésre kerülne sor. Ezzel védve nem csak a több év kitartó munkájával létrehozott hírnevünket, hanem meglévő ügyfeleinket is.

Ellenőrzési módszerünk a következőket foglalja magába:

  • A cégvezető személyazonosságának megbízható ellenőrzése: A folyamat első lépéseként a partner által megküldött iratok alapján a mind a cégvezetőket, mind a tulajdonosokat a kapcsolódó hatóságnál leellenőriztük.
  • Közösségi média profilok leellenőrzése: Manapság már minden cég és cégvezető megtalálható a közösségi médián. Mivel ez egy könnyen elérhető, nyitott platformok, így ügyfeleinket, valamint vállalkozásukat például a Facebook platformján keresztül is leellenőrizzük. Ezzel egy átfogó képet kapunk a közönségükkel tartott jelenlétükről, a kommunikációjukról és természetesen a hitelességükről is.
  • Céginformációs szolgáltatók igénybevétele: A céginformációs szolgáltatók adatbázisai és rendszere naprakész és megbízható információkkal szolgál leendő, meglévő ügyfelünkről és vállalkozásáról, mind a kockázati monitoring, mind a cégellenőrzés területén. Itt hiteles adatok alapján egyaránt tudunk személyeket és cégeket is ellenőrizni. Ezen a felületen keresztül olyan megbízható és hiteles információkat kapunk leendő partnerünkről, mint például a céginformáció, cégkivonat, cégmásolat, vevőminősítés, kockázatelemzés és a kapcsolati háló, valamint széleskörű cégmonitoring hazai és nemzetközi vállalkozásokról.

Bár egy vállalkozás működése szempontjából fontos a minél magasabb bevétel realizálása, a hosszú távú működés biztosítása érdekében, mi a Company Assistant Service Kft.-nél fontosnak tartjuk, hogy megbízható, törvényesen működő ügyfelekkel dolgozzunk, ezzel is biztonságos és minőségi hátteret nyújtva meglévő és leendő ügyfeleinknek egyaránt.