Megtévesztő hiedelmek a székhelyszolgáltatással kapcsolatban

Egy előző cikkünkben már említettünk 5 tévhitet a székhelyszolgáltatás igénybevételével kapcsolatban. (Ha érdekel a cikk, a linkre kattintva megtekintheted: https://ipamentes-szekhelyszolgaltatas.hu/5-tevhit-szekhelyszolgaltatas/) Most pedig szeretnénk bemutatni azt a 4 igaznak vélt hiedelmet, melyet ügyfeleink gyakran megemlítenek szerződéskötésünket megelőzően.

Eltűnt levelek

Sajnos sok olyan rémtörténet kering még a mai napig a székhelyszolgáltatással kapcsolatban, hogy néhány szolgáltató cég apró kis zugokban halmozza fel ügyfelei iratait, hivatalos dokumentumait. A rendszertelen tárolás, a pontatlan adminisztráció pedig oda vezetnek, hogy gyakran eltűnnek levelek, elküldetlenül maradnak a székhelyszolgáltató-váltóknak szóló iratok.

Mi a Company Assistant Service Kft.-nél óva intjük Önt minden olyan székhelytől, ahol sem a technikai, sem a személyi feltételek nem adottak egy minőségi szolgáltatás végzéséhez. Mielőtt székhelyszolgáltatót választ, mindig győződjön meg a munkaerő kellő kompetenciájáról és hozzáértéséről, valamint a szolgáltató informatikát érintő biztonsági rendszeréről. Hiszen jól tudjuk, a mai világban nagyon fontos mind az online mind az offline biztonság pláne, ha a hivatalos, cégünkkel kapcsolatos iratokról van szó.

A jelenlegi jogszabály ugyan nem mondja ki, hogy a megbízott köteles gondoskodni a cégnek címzett postai küldemények székhelyen történő átvételéről, a mi szerződésünk azonban ezt is garantálja ügyfeleink részéről, valamint azt is, hogy az átvétel tényéről egy munkanapon belül értesíteni fogjuk az adott céget. 

Székhelyszolgáltatás egyenlő cégtemető?

Gyakran megesik, hogy az emberek fejében a székhelyszolgáltatás és a cégtemető szinonimaként létezik pedig ennek egyáltalán nem lenne szabad így lennie, hiszen a legálisan működő székhelyszolgáltatások mindent megtesznek a megbízható működés érdekében. Hogy ezt pontosan átlássuk, vizsgáljuk meg a két fogalmat egyesével.

Mi is pontosan a cégtemető? Egy olyan hely, ahol több száz, ismeretlen eredetű és tulajdonosú cég székhelye található. Ezen cégek nagyobb százaléka felszámolás, végelszámolás, csődeljárás, vagy kényszertörlés alatt áll, és tényleges tulajdonosuk semmilyen úton, módon nem érhető el. Fontos, hogy ha ilyen szolgáltatóba ütközik, akkor minél messzebbre kerülje el az adott székhelyszolgáltató céget.

Minek kell megfelelnie pontosan egy székhelyszolgáltatónak? A 2020. január eleje óta törvénybe lépett szabályzat szerint a minden székhelyszolgáltató cégnek saját, belső szabályzatot kell alkalmaznia, melyet be kell nyújtania a NAV felé, majd ennek felülvizsgálatát követően a NAV engedélyt ad a tevékenység folytatására. Valamint emellett a székhelyszolgáltató köteles még az összes ügyfelét a kockázati szintje szerint átlagos/magas/alacsony kockázatúra kategorizálni egy előre megadott a szabályzatban meghatározott szempontrendszer szerint. Ha egy ügyfél a magas kockázati szintű kategóriába tartozik, arról a NAV felé azonnali jelentési kötelezettsége van a székhelyszolgáltatónak. Ezzel is tovább erősítve a bizalmat a székhelyszolgáltató cég és annak meglévő ügyfelei között.

Mi a Company Assistant Service Kft.-nél arra törekszünk, hogy mind a jelenlegi, mind a jövőbeni ügyfeleink átlássák cégünk legális tevékenységét. Éppen ezért bármelyik nyilvános cégadatbázis alatt bárki számára elérhető, hogy hozzánk, a Csomád, Levente utca 14/a szám alá, milyen minőségű és mennyiségű cég van bejelentve. Büszkén kijelenthetjük továbbá azt is, hogy partnereink között a problémás cégek aránya kevesebb mint öt százalék! 

Egyszer csak eltűnik a szolgáltató cég

Az előző tévhithez szorosan kapcsolódik a jelenleg tárgyalt fals gondolat is, miszerint az igénybe vett székhelyszolgáltató cég egyik napról a másikra eltűnik és az Igénybevevő hoppon marad.

A mi cégfilozófiánkban éppen ezért szerepel a bizalom. Számunkra fontos, hogy a szerződést ne ügyintézőkön keresztül kössük meg. Mi minden egyes ügyfelünkkel a törvényileg előírt módon, személyesen tárgyalunk és kötjük meg a szerződést, így láthatják hogyan gondolkozunk, hogyan dolgozunk, milyen elveket vallunk. Ezzel megfelelve minden jogszabályi kötelességnek és már az első lépéseknél bizalmat építve ügyfeleinkkel.

Továbbá fontos tudni azt is, hogy a székhelyszolgáltató céggel kötött szerződés megóvja az ügyfelet a fent említett tévhit bekövetkeztétől is. A 7/2017. (VI. 1.) IM rendelet a székhelyszolgáltatásról és annak módosításának a 9/2017. (VII. 18.) IM rendelete kimondja, hogy a székhelyszolgáltatóval megkötött szerződés nem lehet határozott idejű, kivéve, ha a cég létesítésére is határozott időre kerül sor. A szerződés megkötését követő egy éven belül a rendes felmondás jogát a felek nem gyakorolhatják. (A teljes rendelet ITT érhető el.)

Bekerül a NAV górcsövébe

Sok vezető fejében él a tévhit, hogy az iparűzési adómentes helyeken igénybevett székhelyszolgáltatás miatt előbb vagy utóbb bekopogtat hozzá a NAV. Cégünk fennállása óta már volt jó néhány évünk megtapasztalni, hogy ez egyáltalán nem igaz. Ahhoz képest, hogy ügyfeleink száma folyamatosan növekszik, a NAV munkatársai mégsem rendszeres vendégek nálunk.

Természetesen voltak már nálunk ellenőrzések, irodánk tökéletesen alkalmas is arra, hogy egy hatósági vizsgálatot lefolytassanak, de egyik vizsgálat sem azért történt, vagy arra irányult, mert ügyfelünk székhelyszolgáltatást vett igénybe.

A székhelyszolgáltatás és az iparűzési adó 0%-ban való meghatározása jogszerű, tevékenységünk minden törvényi meghatározásnak megfelel!

Nem titkolt célunk, hogy ezeket a tévhiteket nap mint nap felülírjuk és ügyfeleink egy megbízható szolgáltatót lássanak bennünk, akire bármikor támaszkodhatnak. Fontos számunkra, hogy a székhelyszolgáltatás megtépázott renoméját visszaállítsuk, és a cégvezetők fejében a székhelyszolgáltatás és az iparűzési adómentesség intézményét egy törvényes, költség- és adminisztrációcsökkentő megoldásként vezessük be.

Ha szimpatikus Önnek vállalkozásunk hozzáállása, szakmai hozzáértése, valamint egyetért célkitűzéseinkkel, kérem az alábbi gombbal kérjen Ön is visszahívást, hogy közelebbről megismerhessük tevékenységét, céljait, és azt, miként tudunk Önnek segíteni költségei csökkentésében!