5 tévhit a székhelyszolgáltatással kapcsolatban
Közzétéve
2016.08.02.
Korábban rengeteg téves információ, és pletyka terjengett a székhelyszolgáltatással kapcsolatban, mert sokan nem értették valódi lényegét, és létjogosultságát. Most összegyűjtöttük, azt az 5 tévhitet, ami egy cégvezetőt székhelyváltásnál foglalkoztathat.

1. tévhit: „A székhelyszolgáltatás illegális tevékenység.”
Egyáltalán nem! A hatályos magyar törvények értemében, székhelyét minden vállalkozás maga választja meg. Székhelyszolgáltatást azoknak a cégeknek, kis- és középvállalkozásoknak érdemes igénybe venniük, akiknek méretüknél, tevékenységüknél fogva nem célszerű vagy túl költséges saját irodát, személyzetet fenntartani. Ezen kívül akár semleges helyet is tud nyújtani a hatósági vizsgálathoz. Ez nagyon fontos kitétel azoknak a vezetőknek, akik szeretnék megőrizni a családi otthon nyugalmát.
2. tévhit: „Ha székhelyszolgáltatóhoz mész, rögtön rád száll a NAV!”
Az adóhatóság is megerősítheti azt a tényt, ha egy vállalkozás minden törvényi előírást, határidőt betart, akkor nem fogják hetente kétszer ellenőrizni. Mivel a székhelyszolgáltatás egy legális tevékenység, és cégünk pontosan, precízen, törvényesen dolgozik, így pusztán olyan indokkal, hogy nálunk van egy cég székhelye, nem történhet hatósági ellenőrzés. Több éves vállalkozói munkánk során sem tapasztaltunk még olyat, hogy egy céget csak azért vizsgáljanak, mert székhelyszolgáltatást vesz igénybe. Ezen felül kínosan ügyelünk arra, hogy működő, valós cégekkel szerződjünk, mert nem cégtemető vagyunk, hanem valódi székhelyszolgáltató.
3. tévhit: „A székhelyváltás nagyon sok macerával jár!”
Cégünk arra törekszik, hogy a székhelyváltással kapcsolatos feladatok, a lehető legkisebb kellemetlenséget jelentsék ügyfeleink számára.
A székhelyváltoztatás menete a következő:
- Az ügyvéd a cégvezető(k) ellenjegyzésével készíti el a társasági szerződés módosítást, és küldi el a cégbíróságnak.
- A cégbíróság hivatalból küld a változásról értesítést az adóhatóságnak.
- További hatóság felé történő bejelentési kötelezettséget általában a Könyvelő elvégzi.
- Az önkormányzathoz való bejelentkezést, illetve a postai meghatalmazás leadását már cégünk oldja meg Önnek.
Cégvezetőként csupán két, pár perces konkrét feladata van:
- Online banki felületen, vagy személyesen bejelenti bankjának a székhelyváltozást,
- illetve a bank részére eljuttatja, az ügyvédje által Önnek megküldött, e-szignó alkalmazás által hitelesített végzést, és a cégdokumentumokat.
- Illetve partnereit egy egyszerű körüzenetben tájékoztatja a változásról.
4. tévhit: „Ezt bárki el tudja végezni, felesleges kiadás székhelyszolgáltatót igénybe venni.”
Egy induló vállalkozás miért tartana fenn irodát titkárnővel, ha az a tevékenységéhez egyáltalán nem kifizetődő? Ráadásul hosszútávon úgy gondoljuk, egy komoly cég életében, kell egy biztos pont, ahol meg lehet találni, ami nem változik. Erre nyújt költséghatékony és egyszerű megoldást a székhelyszolgáltatás. Ügyfeleinknek rengeteg speciális igényük van, ugyanakkor elvárják, hogy minden zökkenőmentesen és szakszerűen történjen a vállalkozásukban.
Cégünkben, disztribúciós környezetben és üzleti közegben tapasztalt szakemberek dolgoznak, akik tisztában vannak egy cégvezető mindennapjaival, nem csak egy területre koncentrált szakértők (pl.: ügyvédek, könyvelők), így mindenre tudunk figyelni, nem csak egy szakterületre. Szeretnénk, hogy Ön biztos lehessen benne, hogy hivatalos leveleit haladéktalanul kézhez kapja, ezáltal időben tudjon reagálni a hivatalos, határidős levelekre, illetve az ne fordulhasson elő, hogy egy postán felejtett ajánlott levél „nem kereste” jelzéssel megy vissza az adóhatósághoz. Ez legvégső esetben akár a cég kényszertörlését is eredményezheti. Pedig ennek a gondját is egyszerűen és hatékonyan tudjuk levenni az Ön válláról.
5. tévhit: „A székhelyszolgáltatás drága.”
Ez a kijelentés sem állja meg a helyét, hiszen ha jobban utána számol egy felelős cégvezető, akkor láthatja, hogy hasonló feladatkörre felvett alkalmazott bére havonta annyi (vagy több), mint a mi éves díjunk összesen.
Azért, hogy még kedvezőbb lehetőségeket tudjunk biztosítani a kkv vezetőknek, vállalkozásunk Budapesthez legközelebb levő, iparűzési adó-mentes településen, Csomádon működik. Ez, egy 30 milliós árbevételű cég esetében, akár évi 600.000 Ft-os iparűzési adómegtakarítást is jelenthet. Szolgáltatási díjunk ennek a töredéke, így a megtakarítás összege nagyon magas.
készítette a Company Assistant Service Kft.