Székhelyszolgáltatói megállapodás átlátható folyamata

Azzal már korábban segítettünk leendő partnereinknek, hogy összegyűjtöttük, melyek a sikeres cégalapítás lépései. Megbízható szakmai partnereinkkel a felmerült egyéb kérdéseket átbeszéltük, így pontos tájékoztatást tudunk adni szinte minden céges témában, mind személyesen, mind itt, további szakmai cikkeinkkel.

Pontosan ezért gyűjtöttük össze azokat a lépéseket, amelyekre szükség van ahhoz, hogy Ön iparűzési adómentes székhelyszolgáltatást tudjon igénybe venni. Lássuk ezeket:

  • Székhelyszakértői beszélgetés, tanácsadás- KÖTETLEN

    Amennyiben Önben megfogalmazódott a gondolat, hogy magas helyi adóit csökkenteni szeretné, úgy valószínűleg a világhálón utánajárt a témának, illetve valószínűleg találkozott cégünkkel, és a lehetőséggel egy üzleti rendezvényen.

    Mivel minden cég különböző (márcsak az emberi tényező miatt is), mindenekelőtt minden leendő ügyfelünknek fel szoktuk ajánlani, hogy jöjjenek, látogassanak ki Csomádra az irodánkba. Itt egy kötetlen beszélgetés alkalmával, sokkal jobban meg tudjuk ismerni őket, terveiket, motivációikat, értékrendjüket. Illetve nem utolsó sorban, ők is megismerhetik leendő székhelyük környezetét, megközelíthetőségét, láthatják, milyen magas színvonalú, valós irodai infrastruktúrával rendelkezünk, valamint a szerződéskötés feltételit is megismerhetik.

    Ezen beszélgetés alkalmával tisztázni tudjuk azt is, kinek nem ajánljuk szolgáltatásainkat.

  • Szerződés átnézés- KÖTETLEN

    Ha Önnek tetszik az irodánk, megfelelőnek tartja a feltételeket, akkor átküldünk egy szerződéstervezetet, amely tartalmazza az összes Önre vonatkozó szolgáltatási és fizetési kondíciókat.

    Az e-mail tartalmazni fog még 3 dokumentumot: az egyik az ügyféladatlap, ahol a cégre, a kapcsolattartóra vonatkozó adatokat, valamint hírlevél és egyéb speciális szolgáltatásaink igénybevételét vezetjük fel. A következő egy un. “önkormányzati bejelentő”, melyet a csomádi önkormányzat adóosztályához kell eljutatnunk. Minden vállalkozás törvényi kötelezettsége tizenöt napon belül a bejelentést megtenni az Önkormányzat részére!  A harmadik dokumentum pedig egy postai meghatalmazás, amelyet értelemszerűen a csomádi postára kell eljuttatni azért, hogy a székhelyére érkező leveleket mi is át tudjuk venni.

    Ebben a fázisban érdemes könyvelőjével, és/vagy adótanácsadójával egyeztetni, szerinte hogyan éri meg Önnek a legjobban egy székhely áthelyezés. Abban az esetben, ha szeretné más szakember véleményét is meghallgatni, szívesen ajánljuk megbízható szakértőinket, akik maximálisan tájékoztatni fogják a törvényes lehetőségekről.

  • Adategyeztetés

    Ha az elküldött szerződéstervezettel egyetért, akkor a szerződéskötéshez szükségünk lesz az Ön és cégének adataira. Minden olyan adatra, amely a fent említett dokumentumok maradéktalan kitöltéséhez szükséges. Többek között a cég nevére, cégjegyzékszámára, adószámára, bankszámlaszámára, az ügyvezető elérhetőségeire….stb.

    Ebben a fázisban van szükség annak az ügyvédnek az elérhetőségeire, aki majd a cégmódosítást végzi. Abban az esetben, ha Önnek van megbízható szakmai partnere, akkor vele kell felvenni a kapcsolatot, ha nincs akkor természetesen mi is tudjuk ajánlani a mi szakértőinket, hiszen ők kifejezetten ilyen jogi ügyekre is szakosodtak.

  • Szerződés aláírás

    Ha az adatok rendelkezésünkre állnak, és tisztázódik az ügyvéd személye, aki a cégmódosítást végzi, akkor a székhelyszolgáltatói szerződést, és az egyéb dokumentumokat, mindkét félnek (tehát Önnek és nekünk is) ellen kell jegyeznie. Erre (ha korábban megtörtént már a személyes csomádi látogatás) természetesen akár az ügyvéd irodájában, akár egy Ön által megfelelőnek tartott helyen is meg van a lehetőség. Amennyiben még nem járt új székhelyén, úgy a szerződés aláírásához ragaszkodunk az irodánkhoz, mint helyszínhez.

  • Székhelyhasználatot engedélyező nyilatkozat kiadása

    Ahhoz, hogy valaki egy ingatlanba be tudja jegyeztetni vállalkozása székhelyét, az ingatlan tulajdonosának nyilatkozni kell arról, hogy azt a cégvezetőnek engedélyezi. Ezzel az un. engedélyező nyilatkozattal lehetséges az ügyvéd számára a Cégbíróságnál elindítani magát a székhelyváltás folyamatát.

    Amennyiben az utalás megtörtént, mi azonnal elküldjük ezt a nyilatkozatot az ügyvéd és természetesen az ügyfél részére

  • Ügyvédi munka

    Innentől az Ön által választott ügyvéd teendője a cégbíróság felé benyújtani, cégmódosításhoz a megfelelő iratokat, és megkérni a cégbíróságtól a hivatkozási számokat, amely a közzétételi díj és az illeték elutalásához szükségesek. Az ügyvéd csak ezen utalások megtörténte és a cégbíróságtól megérkezett visszaigazolás után tudja benyújtani a dokumentumokat. A Cégbíróság körülbelül egy-két héten belül elküldi az ügyvédnek a módosításról szóló határozatot. A benyújtott e-dokumentumcsomagot, és a végzést minden esetben elkérjük az ügyvédtől, hiszen ezen dokumentumok „eredeti” példányban megtalálhatóak kell legyenek  minden vállalkozás székhelyén.

  • Egyéb teendők

    A Cégbírósági folyamat alatt, mi már megrendeltük Önnek cégtábláját, elvittük a postára a meghatalmazásokat, az önkormányzathoz bejelentettük cégét.

  • Első levél érkezése

    Ha minden rendben ment, és a Cégbíróság gond nélkül módosította cégét, akkor innentől kezdve várhatjuk új székhelyére leveleit.

    A 2017. júliusától érvényes rendelet módosítás értelmében, már nem alkalmazható a postai átirányítás lehetősége, így minden hivatalos levelet székhelyén kell átvenni (átvennünk).

Ha szívesen működne velünk együtt, és élvezné új csomádi székhelyét, valamint az iparűzési adómentességnek köszönhetően, a költségcsökkentés előnyeit, akkor kérjen visszahívást tőlünk alább.

Várjuk jelentkezését!

(Írta: Kovács Anett,
Company Assistant Service Kft.)

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

További bejegyzések:

székhelyszolgáltatás
székhelyváltoztatás, tévhit
székhelyszolgáltatás
széhkelyszolgáltatás