Sajtóközlemény, azonnali felhasználásra

Egy év haladékot kapnak a székhelyszolgáltatók

Nagy port kavart a július 1-én életbe lépett igazságügyi miniszteri rendelet, mely a székhelyszolgáltatók számára olyan többlet kötelezettségeket állapított meg, amellyel sokuk további tevékenységét ellehetetleníti. Az IM június 30-án közzétett rendelet-tervezete máris módosítaná a július 1-i székhelyszolgáltatásról szóló rendeletet, tisztázva egyes megfogalmazásokat és némileg lazítva az eredeti rendelet szigorú követelményein.

Mint Preiss Tamástól, a Company Assistant Service Kft. ügyvezetőjétől megtudtuk, a rendelet módosítását július 18-án elfogadták, így az új jogszabály (9/2017 (VII. 18.) számú IM rendelet) a kihirdetését követő napon hatályba is lépett. Legfontosabb változásai az eredeti 7/2017. (VI. 1.) IM rendelethez képest, hogy – bár a főszabály továbbra is az, hogy székhelyszolgáltatást csak az cég végezhet, akinek saját tulajdonában áll a székhelyszolgáltatásra használt ingatlan – egyes esetekben a rendelet kivételt enged ez alól. Olyan székhelyszolgáltató, akinek nem a saját tulajdonában áll a tevékenységéhez használt ingatlan ezen könnyítést egy kétlépcsős feltételrendszernek való megfelelés esetén tudja kiaknázni:

  • egyrészt szükséges, hogy az ingatlan tulajdonosa előzetesen írásban hozzájáruljon a székhelyszolgáltatás végzéséhez,

másrészt az alábbi feltételek valamelyikének kell  teljesülnie a székhelyszolgáltató megbízott és a szolgáltatást igénybe vevő cég viszonylatában:

  • a) a felek a számviteli törvény szerinti

    kapcsolt vállalkozások, jelentős tulajdoni részesedésű vállalkozások vagy egyéb részesedési viszonyban lévő vállalkozások,

  • b) a megbízott a cég cégjegyzék adatai között,

    mint kézbesítési megbízott van bejegyezve, vagy

  • c) a felek között a székhelyszolgáltatáson túlmenően

    tartós könyvvezetési megbízási jogviszony is fennáll.

További változás még, hogy az eredeti rendelet 3. §-ának sokféleképpen értelmezhető szövegét – amely megtiltotta a küldemények továbbküldését és átirányítását – pontosította a jogalkotó, tisztázva, hogy ehelyütt csak az átirányítást, mint postai szolgáltatást szerette volna kizárni. Így most a hatályos rendelet az alábbiak szerint fogalmaz:E körben nincs helye olyan postai szolgáltatás igénybevételének, amely eredményeként a postai küldemény átvételére a székhelytől eltérő kézbesítési címen kerül sor.”

A leglényegesebb változás azonban kétségkívül a meglévő székhelyszolgáltatási jogviszonyoknak a rendelethez igazítására nyitva álló határidő kitolása 2018. június 30-ra. Mindenképpen üdvös, hogy nem kell egy június-augusztus időszakban a rendelet által előírt iratjegyzékeket készíteni a partnerekkel, és beszerezni mindazon megbízó cégekhez kapcsolódó okiratokat, amelyeket a rendelet felsorol, és amelyek pontosítására remélhetőleg hamarosan szintén sor kerül majd egy rendeletmódosításban.– mondta Preiss Tamás ügyvezető.

Továbbá felhívta a figyelmét a cégvezetőknek, hogy kizárólag olyan székhelyszolgáltatókkal állapodjanak meg, akik már most megfelelnek az új jogszabályoknak, hiszen az utolsó pillanatra hagyott módosítások, vagy iratpótlások csak újabb kellemetlenségekhez vezethetnek.

„Valós piaci igényeket elégít ki a székhelyszolgáltatás intézménye. Azoknak a vállalkozásoknak, akiknek nincs szükségük fizikai irodára, vagy szeretnék hatékonyan kiszervezni adminisztrációjuk egy részét, kiváló és törvényes megoldás egy minőségi székhelyszolgáltató igénybevétele”– tájékoztatott Preiss Tamás, aki szerint az új szigorítások is azt mozdítják elő, hogy az úgynevezett cégtemetők piacra gyakorolt romboló hatását megállítsa, és csak azok a szolgáltatók maradjanak fent, akik az aktuális jogszabályoknak minden tekintetben megfelelnek, és minőségi szolgáltatást végeznek!

Csomád, 2017. július 20.

A sajtóközleményt a Company Assistant Service Kft. készítette, melyben a cég szakmai ügyvezetője, Preiss Tamás szólalt meg. A Company Assistant Service Kft. színvonalas székhelyszolgáltatással és minőségi cégszolgálattal foglalkozó vállalkozás. A székhelyszolgáltatást Csomádon végzik, egy kifejezetten erre a célra használt, és kialakított irodában.

A közleménnyel vagy egyéb megkeresésekkel kapcsolatban kérjük, keressék Kovács Anett, ügyfélkapcsolati vezetőt az info@cass.hu címen, vagy a +36 70 881 48 69-es számon.

Kép forrása: pixabay.com

A sajtóközlemény többek közt a Piac és Profit oldalán is megjelent.

További bejegyzések:

székhelyszolgáltatás
székhelyváltoztatás, tévhit
székhelyszolgáltatás
széhkelyszolgáltatás