4+1 teendő, amit ne felejtsen el, mielőtt IPA-mentes településre költöztetné cégét

Magyarországon megközelítőleg 500 IPA-mentes település van, ahol nem kell ezt az adót befizetniük a vállalkozásoknak, az önkormányzat felé. Budapesthez legközelebb Csomád fekszik, ahol ilyen megtakarítási lehetőségeket tudnak igénybe venni a cégek. Ezért is alapítottuk ezen a településen vállalkozásunkat, hiszen azt szerettük volna, hogy ne csak egy virtuális iroda szolgáltatást tudjanak igénybe venni ügyfeleink, hanem annál sokkal, de sokkal több előnyük is származzon a velünk való üzleti kapcsolatból.

Most azokat a fontos teendőket gyűjtöttük össze az IPA-mentesség kihasználásakor, amit általában szinte mindenki elfelejt, vagy az utolsó pillanatra hagy, így nehezítve meg saját életét.

0. teendő: Nézze meg mennyi az iparűzési adója!

Sokaknak felcsillan a szeme az adóoptimalizálás hallatán, de sajnos nem mindenki tudja kihasználni ezt a lehetőséget. A helyi iparűzési adó alapja a nettó árbevétel, csökkentve az eladott áruk beszerzési értéke és a közvetített szolgáltatások értéke együttes összegével, az alvállalkozói teljesítések értékével, az anyagköltséggel stb. Így az IPA  röviden,  megközelítőleg az árbevétel 2%-a. Az iparűzési adó alapját így kell kiszámolni. Ha jól számolunk, akkor egy évi 8 milliós árbevételnél ez akár 160.000 Ft is lehet. Viszont nem szabad elfelejteni a székhelyszolgáltatás díját, illetve az egyszer előforduló ügyvédi költséget, illetékeket stb.

Mindig érdemes körültekintőnek lenni, ezért is szoktuk felajánlani ingyenes, kötelezettségmentes székhely szakértői tanácsadásunkat, amelyből kiderül Önnek megéri-e székhelyet váltani.

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

1. teendő: Keressen egy megbízható székhelyszolgáltatót!

Ahhoz, hogy valaki iparűzési adó mentességet élvezhessen, olyan IPA-mentes település területére kell tennie a székhelyét, ahol ez az adónem nulla. Ehhez, vagy külön irodát, ingatlant kell vásárolnia ott, ami valljuk be nem túl életszerű, vagy van a kézenfekvőbb megoldás, hogy székhelyszolgáltatóhoz jelentkezik be. Ekkor a szolgáltató ad egy befogadónyilatkozatot a cégnek, így minden további nélkül használhatja az új székhelyét a munkavégzésre is.

Mindenkit óva intünk attól a trendtől, hogy székhelyét csak képen lássa, valamint, hogy olyan “székhelyszolgáltatót” vegyen igénybe, akinek nincs az adott településen saját irodája, technikai infrastruktúrája.

Csomád nagyon közel van Budapesthez, sőt jelenleg a legközelebbi IPA-mentes település. Ezért mindig felajánljuk, hogy jöjjenek ki hozzánk, és nézzék meg irodánkat, győződjenek meg az itteni miliőről. Nálunk biztosan nem fognak csalódni!

Itt hívnánk fel a figyelmét arra is, hogy olyan minőségi szolgáltatót keressen, aki nem alibi irodában található, vagy egy nyári konyhában, a hátsó kertben. Valamint annak is érdemes utána nézni, hogy amennyiben iparűzési adó mentes székhelyszolgáltatást ígérnek, akkor az iparűzési adómentes településen is van-e iroda, mert legtöbb esetben Budapesten van egy nagyon szép, jól felszerelt helyiség, azonban a településen egy romos ház található. Azonban a hatóságot itt fogják keresni a céget és nem Budapesten, hiszen ide van bejegyezve.

Ezen a weboldalon található képek saját irodánkat ábrázolják, nem az interneten vásárolt illusztrációk. Csomádon valóban van egy impozáns irodánk, mely munkavégzésre, de hatósági vizsgálatok lefolytatására is kiválóan alkalmas. A Facebook oldalunkon még több képet láthat rólunk, illetve bemutatkozó kis filmünkben is megismerkedhet tevékenységünkkel.

2. teendő: Figyeljen a törvényességre!

A 2016. évi V. törvény (cégtörvény) rögzíti a székhellyel szembeni elvárásokat. Sajnos sok olyan “székhelyszolgáltatót” lehet látni, aki még ezeknek az alapfeltételeknek sem felelnek meg. A cég székhelyén történik a levelek és iratok átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása. A cégnek a székhelyét cégtáblával meg kell jelölnie.

Ezen lépéseket szigorította egy miniszteri rendelet, mely 2017. július 1-től hatályos. A rendeletről bővebben itt olvashat.

Másokkal ellentétben, a mi filozófiánk nem az, hogy egy A/4-es kinyomtatott lap elegendő cégtáblának. Ha valaki kicsit is igényes vállalkozására, nem is engedi meg magának, hogy ilyen helyen legyen a székhelye.

Ezeken kívül nem utolsó szempont az sem, ha a székhelyszolgáltatói szerződés (mert az minden esetben kell, hogy legyen) is megfelel a jogszabályoknak. Mi, a Company Assistant Service Kft-nél a tevékenységünket fent említett jogszabályi feltételek pontos betartásával végezzük.

3. teendő: Ossza meg!

Sokan elfelejtik, így az egyik legnagyobb meglepetés lehet ez a könyvelésnél. A törvények szerint, ha a cégnek székhelye és fióktelepe is van (hivatalosan, tehát a társasági szerződésben feltüntetve), és ezek külön településen találhatóak, akkor a helyi iparűzési adót meg kell osztani a települések között. Mi a különbség a székhely, telephely és fióktelep között? Olvassa el itt!
Ennek megosztására több lehetőség is van, amelyet saját adótanácsadója, vagy könyvelője el tud mondani, így meg tudják találni a cégének legjobb megoldást.

Ha könyvelőjének nincs erre ideje, vagy nem ismer szakmailag jól felkészült adótanácsadót, akkor keressen bennünket bizalommal, hogy szakmai partnereinket ajánlhassunk Önnek. Cégünk olyan szakértőkkel dolgozik folyamatosan együtt, akiket kiváló referenciáik, munkájuk és saját tapasztalataink alapján jó szívvel ajánlunk.

Az iparűzési adó megosztásának szabályairól, és lehetőségeiről itt olvashat bővebben.

4. teendő: Fizesse be!

Most biztosan kikerekedett szemekkel néz, kedves Olvasó, hiszen eddig arról beszéltünk hogyan nem kell befizetni az iparűzési adót.

A helyi adóról szóló törvény előírása szerint a helyi iparűzési adóra előleget kell fizetni két részletben a megelőző évek bevallott adói alapján március 15-ig és szeptember 15-ig. Az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezése szerint az a vállalkozás, melynek a megelőző adóévben éves szintre átszámított árbevétele meghaladta a 100 millió forintot, a társasági adóelőlegen kívül a helyi iparűzési adó előlegét is a várható éves fizetendő adó összegére köteles kiegészíteni az adóév december 20. napjáig.

Az év közben székhelyet, telephelyet váltó, illetve több településen érintett vállalkozásoknak az arányos helyi iparűzési adó előleget és a kiegészítést a változás évében még fizetniük kell.

A követő év május 31-ig teljesítendő adóbevallás benyújtása után tudják a többlet befizetést visszakérni. Ha jól prognosztizálható a kötelezettség-csökkenés összege, akkor az előleg megfizetésének időpontjáig kérelmezni lehet az előleg mérséklését.

Ha szívesen működne velünk együtt, és élvezné új csomádi székhelyét, valamint az iparűzési adómentességnek köszönhetően, a költségcsökkentés előnyeit, akkor kérjen visszahívást tőlünk alább.

Várjuk jelentkezését!

(Írta: Kovács Anett,
Company Assistant Service Kft.)

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

További bejegyzések: