Az ember az életében mindig kap lehetőségeket.
A kérdés, hogyan használja ki.

Harcművészből vállalkozó

A tavasz egyik legnagyobb öröme volt,  amikor cégünk ügyvezetője, Preiss Tamás a Magyar Üzleti Világ magazin címlapjára került. A vele készült teljes címlapinterjút most itt közöljük.

Egy olyan cégvezetőt mutatok be most Önnek, Kedves Olvasó, akiből nem sok van Magyarországon. Különlegessége, hogy igazi cégépítőről van szó. Olyan üzletemberről, aki mindenben próbálja meglátni a lehetőséget. Ehhez a tudatosságot a harcművészetből meríti, ami nem pusztán hobbija, hanem az életének szerves része, gondolkodásának, életfelfogásának meghatározója.

Preiss Tamással, a Company Assistant Service Kft. ügyvezetőjével beszélgettem.

EREDETILEG SZOFTVERFEJLESZTŐ VAGYOK

– Hogyan indult a vállalkozói életed?
– Fiatalon, illetve a katonaság után elsősorban IT-s cégeknél helyezkedtem el. Eredetileg szoftverfejlesztő vagyok. Azonban ezeknél a cégeknél valahogy mindig a kereskedelemnél kötöttem ki. Akadt olyan vállalkozás, ahol én hoztam létre a nagykereskedelmi tevékenységet, ami addig nem létezett. Jellemző volt, hogy először egyszerű alkalmazottként kerültem egy céghez, majd vezetőként távoztam.
A vállalatoknál megszerzett kereskedelmi kapcsolataimat igyekeztem jól hasznosítani a következő feladataimnál, a következő cégeknél. Vérbeli kereskedőnek tartom magam.
Mások azt mondják rólam, hogy eladom az eszkimónak a hűtőt is. Ezt soha nem gyakoroltam vagy tanultam, zsigerből jön. Már gyermekkoromban is fapuskát cseréltem bicikli dinamóra, hogy elcserélhessem egy eredeti machboxra. Egy 1973-as Monteverdi Hai-ra. Hét nyolc éves voltam ekkor, és természetesen még mindig őrzöm.

– Mitől jó egy kereskedő?
– Tud kérdezni és tud hallgatni.
Azt kell kipuhatolnia egy kereskedőnek, hogy az ügyfélnek mire van szüksége. Illetve vegye észre, hogy az ügyfélnek mire lehet szüksége, mielőtt egyáltalán az igény az ügyfélben megfogalmazódna, és azt adja neki.

Türelmesnek kell lenni. Az a kereskedő, aki rögtön a pénzt, a hasznot hajszolja, nem lesz sikeres hosszú távon. Először önmagát kell tudni eladni. A bizalom megszerzése, kiérdemlése nem rövid idő.

– 1992-ben alakult meg az első vállalkozásom, ami számítástechnikai eszközök, számítógépek, monitorok nagykereskedelmével foglalkozott. A neves ESCOM Computer Kft.-ből váltunk ki hárman és alakítottuk meg a sajátunkat. Már akkor az volt a meggyőződésünk, hogy jobb minőségben tudjuk ugyanazt, mint amit akkor a piacon lévő többi cég.
De jó példa erre a jelenlegi vállalkozásunk is Company Assistant Service Kft. is. Üzleti megfontolásból előző vállalkozásaim is olyan településen működő székhelyszolgáltatónál voltak bejegyezve, ahol ugyanígy nincs iparűzési adó. Ellenben, sok apróság zavart a működésükben és az ügyfelekhez (azaz hozzám is) való hozzáállásukban. Úgy gondoltam ezt én tudom jobban, és a saját igényeimnek is megfelelő színvonalon csinálni.

– A több lábon állást vallod a siker egyik titkának? Azért kérdezem, mert most már négy céged is van.
– A négy vállalkozásból kettő irodatechnikai alkatrészek és kellékanyagok nagykereskedelmével foglalkozik. Azért működik két ugyanolyan profillal két külön vállalkozás, mert a cégek tulajdonosi köre és finanszírozója különböző. Az elszámolások teljesen elkülöníthetőek és egyértelműek. Egy cég életében az egyik legfontosabb mozzanat a pontos, korrekt beszámoló, és elszámolás a stratégiai befektetők felé.
A másik két vállalkozásból az egyik a KFF Hungary Kft. a tulajdonjogokat gyakorló holding cég. A másik a Company Assistant Service Kft. pedig az a szolgáltató cég, amelyet kollégámmal, Kovács Anettel együtt nemrég kezdtünk építeni.
– Mi az, ami vonzott a vállalkozói létben?

VALAMIT ÉPÍTENI, LÉTREHOZNI, TEREMTENI

Elindítani valami teljesen újat. Az ESCOM-nál is az én feladatom volt létrehozni a viszonteladói értékesítési csatornát, majd az azt követő, és munkahelyeimen is mindig hasonló feladatot vállaltam el. Vállalkozásaim is ezen gondolat mentén alakultak, szerveződtek.
Ha egy vállalkozást „már csak” működtetni kell, az számomra már nem vonzó, nem jelent kihívást és unalmassá válik.
Szerencsére a mostani helyzet az, hogy a Company Assistant Service Kft abban a szakaszban van, amikor még ki kell találni, és fel kell építeni a céget, olyan profillal és minőséggel, amit megkövetelünk magunktól.
– Sikeresnek mondod magad? Hogyan jutottál el idáig? Milyen küzdelmek, buktatók, kudarcok voltak?

AZ EMBER AZ ÉLETBEN MINDIG KAP LEHETŐSÉGEKET.

Az a kérdés, ki hogyan tudja megragadni azt, és mit tud kihozni belőle. Sok embernek nehézség, hogy sosem vagy későn veszi észre a lehetőségeket, ezáltal sikertelennek, és keserűnek érzik az életüket. Vagy ha észre is veszik, akkor sem tesznek semmit, mert hiányzik belőlük a HIT. Hinni kell önmagunkban. Abban, hogy nem vagyunk tehetségtelenebbek másoknál, nem vagyunk rosszabbak senkinél. Ez szerintem nagyon fontos.

Továbbá azért fontosak és értékesek az emberi kapcsolatok, minden emberi kapcsolat, mert a lehetőségek az embereken keresztül érkeznek, hol egy elejtett mondat, hol egy gesztus vagy egy hosszabb beszélgetés, netán együttműködés által.

Biztos hallottál már más aspektusban a vonzás törvényéről. Véleményem szerint ez itt is igaz. Ha egy lehetőséget meglátsz, majd belevágsz, és teljes odaadással dolgozol, előbb-utóbb jönni fognak emberek, akik akár óhatatlanul is segíteni fognak a megvalósításban, és hoznak további lehetőségeket, amelyek segíteni fognak.
Tovább megyek, azt kell meglátni, hogy még az az ember is segít, akiről azt hiszed, hogy csak hátráltat. Hogy miért? Azért mert talán Ő kell, hogy kihozza belőled a dacot, a „csak azért is” érzést, vagy azt a keménységet, ami ahhoz szükséges, hogy talpon maradj és megvalósítsd a célodat.
Tulajdonképpen úgy jutottam idáig, hogy ennek a szemléletnek egy darabkáját tanultam minden egyes kudarcomból. Például, első vállalkozásomat hárman kezdtük el. Elosztottuk a feladatokat, de a három ember három elképzelése három felé tett lépést eredményezett. Hamarosan be is zártuk a céget.

KORREKTSÉG

– Mi az, ami leginkább jellemző rád vállalkozóként?
A korrektség. Amelyhez mindig tartom magam, és amit elvárok az üzleti partnereimtől, üzlettársaimtól, munkatársaimtól is. Én abban hiszek, hogy ez az alapja minden jó üzleti kapcsolatnak. Az ok pedig egyszerű. Ha valakivel kapcsolatban egyszer azt tapasztalom, hogy nem korrekt velem kapcsolatban, akkor az bizalomvesztést eredményez.

Bizalom nélkül pedig semmilyen kapcsolat sem tud jól működni hosszú távon. Én pedig mindig is a hosszú távú kapcsolatokra törekedtem. Az üzleti életben eltöltött több, mint húsz évem bizonyítja, hogy valóban azok működnek.

– Mi az, amire a leginkább büszke vagy magánemberként és vállalkozóként?
Magánemberként arra, hogy van egy támogató, szeretetteljes családom, akikre támaszkodhatok. Nélkülük nem lehetnék sikeres vállalkozó sem. Vállalkozóként arra, hogy olyan rendszert hozhatok létre, ami hiszem, hogy segít más vállalkozásoknak abban, hogy sikeresek legyenek.

– Mit szeretsz csinálni a szabadidődben?
Szabadidőm egy részét egy bizonyos fajta harcművészeti ággal, a Bujutsu-kai Kenshin-ryú-val töltöm. Mesterem Sipos Csaba, aki 6. danos mestere ennek a harcművészeti irányzatnak, több mint 25 éve, gyerekkora óta ezzel foglalkozik. Ő az elnöke a Harcművészek a Gyermekekért Alapítványnak, valamint alelnöke a Távol-keleti Harcművészetek Egyesületének. Az irányzat megalkotója Kenshin Szabó András 8. danos nagymester, már több mint 30 éve gyakorol és tanít Magyarországon, Csaba az ő tanítványa. Mindkét szervezetben több mint 20 éve foglalkoznak gyerekekkel. Fő céljuk, akár az edzéseken, akár egyéb rendezvényeken is a japán szellemiség átadása. Ennek érdekében az Alapítvánnyal közel 10 éve járják az országot, ahol testnevelés órákon tartanak bemutatókat, vagy nyári gyerektáborokat, különleges japán kiállításokat, és BUDO gálákat szerveznek.

Ön is segíthet:

Az Alapítványhoz így befolyt összegeket hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésére ajánlják fel. Legutóbb több ilyen jótékonysági kezdeményezés bevételeit Kovács-Hanka Eszternek, egy cisztás fibrózisban szenvedő kislánynak ajánlották fel. Ha Ön, Kedves Olvasó megteheti, kérjük segítsen Eszternek.
Harcművészek a Gyermekekért Alapítvány (OTP Bank: 11739030 – 20046956. A megjegyzés rovatba tüntesse fel: “Eszter”)

Eszterrel úgy ismerkedett meg az Alapítvány, hogy az apukája 3. danos mester, így mind a kislány, mind annak bátyja is lejárt az edzésekre. Az ilyesfajta összefogás szinte minden napos egy-egy edzőcsapatban, ugyanis a szamuráj, vagy japán szellemiség a klánok, a közösségek létrehozásában és annak teljes mértékű védelmében hisz.
Más iskolákban is lehet ezt az irányzatot tanulni, hiszen Bujutsu-kai Kenshin-ryú oktatási anyaga kiérdemelte a Közoktatásügyi és a Művelődésügyi Minisztérium jóváhagyását.
Ez a harcművészet nemcsak lelkileg erősítik meg a növendékeket, hanem mozgásukban, és természetesen izomzatban is. Csiszolja a finom motoros mozgásokat, a gyakorló eszközök javítják a két agyféltekének a működését. Azok, akiknek esetleg mozgáskoordinációs problémái voltak, egy-két év edzés után ugyanúgy szaladnak, mint a többi gyerek. A harcosabb típust lenyugtatja, a félénkebbet megerősíti, hogy ki merjen állni magáért. Az eddig félénk gyerkőcökből az évek folyamán magabiztos srácok lesznek. Pont ezért van az, hogy csapataink kb. 30%-a lány, ami a harcművészetek között nagyon jó aránynak mondható.
Nyári táborainkat a Délegyházán rendezzük meg, ahová kb. 80 gyerek érkezik. Mivel a tábort is az Alapítvány szervezi, és a foglalkozásokat, edzéseket is önkéntesek tartják, így ide is szívesen fogadunk felajánlásokat (pl.: labda, póló, emléktárgy, játék, filctoll, lepedő, stb.) vagy akár édességgel, gyümölccsel tud valaki hozzájárulni a tábor sikeres lebonyolításához.

Amennyiben egyetért a Harcművészek a Gyermekekért Alapítvány által képviselt nemes üggyel,

arra kérjük, járuljon hozzá Ön is a rendezvényeink sikeréhez. Átutalási bankszámlaszám: Harcművészek a Gyermekekért Alapítvány OTP Bank  11739030-20046956 Adatok adója 1%-ának felajánlásához: Harcművészek a Gyermekekért Alapítvány Adószám: 18113035-1-42 A Rászorulók nevében ezúton is köszönünk minden múltbéli és jövőbeni támogatást!

EZ ÉLETFILOZÓFIA, AMELY KIHATÁSSAL VOLT A VÁLLALKOZÓI ÉLETEMRE IS

– A harcművészet mennyire volt hatással a vállalkozói döntéseidre?
– 100 %-ban! Az, hogy a cégeim úgy néznek ki, és úgy működnek, ahogy, az annak is köszönhető, hogy ezzel a harcművészettel foglalkozom. Ad egyfajta életszemléletet, hiszen ez nem csak egy edzés, inkább életfelfogás, életfilozófia.

Aki ezzel foglalkozik, annak óhatatlanul is visszahat minden az életére, akár magán, akár üzleti vonalon. Egyszerűen visszahat rám, akár úgy is, hogy megválogatom, kivel szeretnék, együtt dolgozni, vagy éppen kivel nem. Az, hogy nem engedek a szolgáltatásaink minőségéből, és ugyanezt a minőséget követelem meg a partnereimtől is. Aki nem ezen az értékrendek szerint működik, azzal nem fogok hosszútávon együttműködni.

– Szerinted, mitől lesz sikeres, versenyképes egy magyar kkv?
A legfontosabb, hogy legyen egy ötlet, amellyel olyan terméket vagy szolgáltatást hozhatsz létre, amely sajátos, új. Ha már létező, akkor valamiben mindenképpen jobb, vagy több, mint a piacon lévő. Azaz teremts piacot, vagy találj egy piaci rést! Higgy az ötletedben, a termékedben, vagy a szolgáltatásodban! Ha Te nem hiszel benne, eladni sem tudod!

Fontos a megfelelő források biztosítása a vállalkozás beindításához, működtetéséhez. Hatalmas igazság, hogy pénzt csak pénzből lehet csinálni. Egy vállalkozás elindításához tőke kell, de fontos, hogy a befektetők ugyanúgy higgyenek a vállalkozás sikerében, mint Te. A stratégiai befektetők pedig akkor fognak hinni a vállalkozásod sikerében, ha hisznek benned, valamint meg van a bizalmuk abban, hogyha balul is üt ki valami, akkor is korrekten el tudtok számolni.

A vállalkozás működtetése nem megy rugalmasság, szakmai hozzáértés, vagy megfelelő csapat nélkül. A Company Assistant Service Kft. sem működne ilyen jól Anett nélkül. A vállalkozást a jól működő, bizalmon és korrektségen alapuló emberi kapcsolatok tehetik sikeressé.

– Milyennek látod a jövődet?
Megnyílt a lehetőség az USA-ban lévő cégekkel kereskedni, akár kerülő úton is. Kereskedelmi egyezmények jöttek létre Kanada és az Európai Unió között, valamint ilyen egyezmény létezik Kanada és USA között is.

A Company Assistant Service Kft. sok-sok szerteágazó lehetőséget rejt magában. Olyan vállalkozói csoportot lehet létrehozni, akik egymásnak adnak munkát. Együttműködések indultak könyvelőkkel, adótanácsadókkal, ügyvédekkel, stb.
Arra törekszünk, hogy amit csinálunk, az a lehető legmagasabb minőségben, a legjobb szolgáltatással tudjuk adni. Ennek menni fog a híre, ami új ügyfeleket vonz és ezek az ügyfelek újabb lehetőségeket hoznak magukkal, amelyeket mi ki tudunk használni.
Tervezünk Budapesten is egy nagyobb irodát nyitni, ami közösségi térként is működhet.

– Milyen üzleti együttműködésekre vagy nyitott?
Természetesen mindenre nyitott vagyok, hiszen bármi rejthet egy olyan lehetőséget, ami előre vihet engem, vagy a vállalkozásomat. Értelemszerűen arra törekszem, hogy egy üzleti kapcsolatban kölcsönösen jól járjanak a felek.
Együttműködések szempontjából, olyan kapcsolatokat keresünk, akikkel kölcsönösen ajánlhatjuk egymást, mert hasonló a célpiacunk. Például szívesen együttműködnénk olyanokkal, akik kifejezetten webáruházaknak szolgáltatnak, vagy olyanokkal, akik fiatal, most induló vállalkozásokkal foglalkoznak. De keressük a kapcsolatot megbízható ügyvédek, könyvelők, adótanácsadók felé is.
Ügyfélkörünket olyanokkal szeretnénk most bővíteni, akiknek összetett adminisztrációs segítségre van szükségük, a székhelyszolgáltatással összekötve, vagy olyanokkal, akik költségeiket szeretnék csökkenteni, azzal, hogy iparűzési adómentes településre, hozzánk teszik cégüket.
Nem utolsó sorban, minél több olyan cégnek szeretnénk segíteni, akiknek nincs idejük, tapasztalatuk, vagy egyáltalán nem szeretnének, olyan feladatokkal foglalkozni, mint a folytonos adminisztráció, a hosszadalmas hírlevélküldés, időpont egyeztetések, Excel táblázatok kezelése.
Nem akarnak postán, hivatalokban sorban állni, személyre szabott ajánlatokat és megoldásokat várnak el. Ezen területeken mi maximálisan megálljuk a helyünket.

Az interjút készítette Vereb István, mely a Magyar Üzleti Világ magazin 2017/1 tavaszi lapszámában jelent meg.

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

További bejegyzések: