3+1 jelentős különbség a legális székhelyszolgáltató és egy cégtemető között (1.rész)

2017. július 19-től hatályos az új IM rendelet módosítás, mely a székhelyszolgáltatók munkavégzését szabályozza, több ponton szigorítja. Évekkel ezelőtt elkezdődött már a szegmens kifehérítése, és minden bizonnyal ez még nem is ért véget, több változás is várható valószínűleg a közeljövőben.

Cégünk álláspontja szerint a szigorítások is azt mozdítják elő, hogy az úgynevezett cégtemetők, a piacra gyakorolt romboló hatását megállítsa, és csak azok maradjanak fent, akik az aktuális jogszabályoknak minden tekintetben megfelelnek!

Nem mindegy tehát milyen székhelyszolgáltatót választunk.

De hogyan ismerhető fel egy cégtemető?

Milyen jelekre kell ügyelniük a cégvezetőknek?

A kérdések megválaszolása érdekében összegyűjtöttük azt a 3+1 fontos különbséget, amely megkülönböztet egy törvényes székhelyszolgáltatót egy cégtemetőtől.

1. A helyszín:

postafiók jellegű székhely vs. valódi korrekt iroda

A hatályos magyar jogszabályok értemében, székhelyét minden vállalkozás maga választja meg. Törvény adta keretek között ez lehet bárhol, viszont van pár kritérium, aminek érdemes és kötelező megfelelni.

Ha székhelyszolgáltatót választ, mindenképpen olyan minőségi szolgáltatót keressen, akik nem alibi irodában találhatók, vagy egy nyári konyhában, a hátsó kertben, hanem a vállalkozás üzemeltetéséhez szükséges cégszolgálatot, háttérszolgálatot nyújt, professzionális, kifejezetten erre a célra használt, és kialakított irodában. Valamint annak is érdemes utána nézni, hogy amennyiben iparűzési adó mentes székhelyszolgáltatást ígérnek, akkor az iparűzési adómentes településen is van-e iroda. Sajnos a legtöbb esetben Budapesten van egy nagyon szép, jól felszerelt helyiség, azonban a településen csak egy romos ház. Ne feledjük, a hatóságok is ott fogják keresni a vállalkozását és nem Budapesten, hiszen az a vidéki településre van bejegyezve.

A nem megfelelő (irodai) infrastruktúra a hatóságoknál is, egy esetleges vizsgálat során, negatív hozzáállást eredményezhet, az ügyfelekről nem is beszélve. Egyik partnerünk, amikor választania kellett, szempont volt, hogy hogyan néz ki a székhelyszolgáltató irodája, felszereltsége, környezete. Amit a következő módon indokolt:

“Amikor betört a gazdasági válság nem egy ügyfelünk mondta azt, hogy csak akkor köt velünk szerződést, ha először látja a cég székhelyét. Tanácsadó cégként nem volt szükség külön irodára, mindig is az ügyfelek által biztosított helyre szerveztem a találkozóimat. Ezért volt otthon a cég székhelye. Azonban egy idő után nagyon kellemetlenné vált, hogy a saját nappalimban kell vendégül látnom a cégek menedzsereit. Gyorsan kerestem egy olyan megbízható székhelyszolgáltatót, aki reprezentatív irodával rendelkezik, és ahová szívesen viszek bármilyen ügyfelet.”

Csomádi irodánk kialakításakor, nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az munkavégzésre alkalmas legyen, illetve akár hatósági vizsgálat, akár egyéb üzleti tárgyalás is lefolytatható legyen benne. Ide mindig büszkén és elégedetten jönnek a partnereink, és azok ügyfelei is!

Nézze meg honlapunkon (ipamentes-szekhelyszolgaltatas.hu), Youtube csatornánkon, vagy a Facebook oldalunkon milyen környezetben várjuk ügyfeleinket!

Cégvezetői tipp:

Mielőtt szerződést köt, tájékozódjon a környezetről, ha máshogy nem, akkor a Google Street View alkalmazással „nézze” meg leendő székhelyét. Ha a megadott címen, csak egy romos ház, vagy egy erdő látható, akkor nem biztos, hogy érdemes hinni a weboldalon található Stock fotóknak…

A következő fontos különbséget olvassa el itt! Többek közt szó lesz a törvényességről, a hozzáállás jelentőségéről és arról is, hogyan érdemes a székhelyszolgáltatói szerződéseket kezelni.

Ha kérdése van a témával kapcsolatban, kérjen visszahívást az alábbi gombbal!

Érdekel az ingyenes konzultáció!

További bejegyzések:

székhelyszolgáltatás
székhelyváltoztatás, tévhit
székhelyszolgáltatás
széhkelyszolgáltatás