3 költségkarcsúsító módszer, amellyel cége hatékonyabban tud működni (1.rész)

Egy cégvezetőnek a legfontosabb, hogy olyan céget üzemeltessen, amely a legtöbb bevételt, és a legtöbb nyereséget termeli számára. Három részes sorozatunkban, azokat a módszereket mutatjuk be, amelyek hozzásegítik ahhoz, hogy hogyan maradjon a cégénél több százezer forintnyi nyereség, és arról, hogyan spóroljon akár napi plusz 3 órát cégében.

Azt gondolom, hogy minden cégvezetőnek 3 dolog a legfontosabb: az idő, a pénz, és a befektetett energia. Arra törekszünk nap, mint nap, hogy kellemes társaságban, de gyorsan, hatékonyan új információkhoz, és új üzleti kapcsolatokhoz jussunk, melyekből új üzletek, és még több bevétel realizálható.

Arra viszont senki sem gondolt a cége megalapításakor, hogy napi 8 óra helyett 10-14 órát fog dolgozni, és a munka jelentős része adminisztratív jellegű lesz (pl.: számlák összesítése, kimutatások készítése, hivatalos ügyintézés, postára járás)! Ezekről soha senki nem beszélt, nem tanultuk a vállalkozóvá, vagy cégvezetővé válás folyamatát az iskolákban sem.

Éppen ezért van az, hogy azoktól kérünk segítséget, akikben a legjobban megbízunk, vagy akikről úgy gondoljuk, hogy szakértők lehetnek a témában. Mindezt azért, mert sem tapasztalatunk, sem kedvünk tulajdonképpen ilyen dolgokkal foglalkozni.

Így történhet meg az, hogy vannak olyan cégvezetők, akik azt sem tudják, hogy mi után, miért, vagy, hogy hová kell befizetniük az adóikat, hiszen mindent például könyvelőjükre bíznak. Többször belefutottunk már olyan cégvezetőbe, aki egy papír fecnin kapta meg azt, hogy például mennyi iparűzési adót kell befizetnie.

  • Mikor hibázik a cégvezető?

    Például akkor, amikor nem kérdez utána, hogy miért is kell ennyit fizetnie.

És miért nem kérdezi meg? Azért, mert nem is tudja pontosan mit kellene kérdeznie, vagy semmi kedve még ezzel is neki foglalkoznia! Ő arra alapította a cégét, hogy szoftvereket fejlesszen, vagy ingatlanokat adjon el, vagy marketing tanácsokat adjon, netán számítástechnikai alkatrészekkel kereskedjen.

Mindez érthető, nem kell mindenhez értenünk, viszont egy vállalkozó nem létezhet pénzügyi tudatosság nélkül.

A fenti esetekben szoktuk elmondani, hogy például cetlin szereplő a 734.000 Ft-ot meg is tudná spórolni a vállalkozó!

A kérdés már csak az: HOGYAN?

1. Keressen tudatosan!

Tudniillik Magyarországon megközelítőleg 500 olyan település van ahol az iparűzési adó 2 helyett 0%-os.

Pest megyében 4 ilyen település van, de a legközelebbi ahol mi is tevékenykedünk az Csomád, amely közvetlenül Fót után található.

Hogy az iparűzési adóról is essen pár szó, érdemes megemlíteni, hogy ez egy jövedelem típusú adónem, mely helyi adó, ugyanúgy, mint pl. a kommunális adó, a telekadó, az építményadó, de ilyen az idegenforgalmi adó is, amellyel mindannyian találkozhattunk már egy-egy wellness hétvége kapcsán. Ha jól visszaemlékszik, akkor az IFA mindenhol más összeg volt, Hévízen 500 Ft/fő/éj, míg Szegeden csak 450 Ft. Ez azért lehet változó, mert a helyi adókról a helyi önkormányzat rendelkezik, így ők is állapítják meg annak mértékét, vagy éppen azt, hogy be sem vezetik az adónemet.

Így van ez Csomádon is, ahol több mint 25 éve úgy döntött az önkormányzat, hogy az iparűzési adót lehetséges 2%-ról 0%-ra csökkenti, így az itteni székhelyű cégeknek nem kell nettó árbevételük után iparűzési adót befizetni az önkormányzathoz.

Ezért cégünk úgy döntött, hogy kihasználva a közteher csökkentési lehetőséget, itt alapít céget, mely székhelyszolgáltatással foglalkozik.

Most igazán aktuális ez a téma, hiszen a csapból is az folyik, hogy bezárhatnak a székhelyszolgáltatók egy új rendelet kapcsán. A szigorítások is azt mozdítják elő, hogy az úgynevezett cégtemetők, a piacra gyakorolt romboló hatását megállítsa, és csak azok maradjanak fent, akik az aktuális törvényeknek minden tekintetben megfelelnek!

Cégünk maximálisan megfelel az új rendeletnek!
Ügyfeleink biztonságban vannak, nem kell aggódniuk a törvényesség felől.

A vállalkozói tudatossághoz tartozik hozzá, hogy a kínálkozó lehetőségeket körültekintően mérlegeljük, és keressünk a piacon olyan szolgáltatókat, alternatívákat, amelyek a lehető legjobban szolgálják ki igényeit.

Például ne felejtsük el azt a 4+1 lépést, amit meg kell tenni, mielőtt ipamentes településre költöztetné a cégét! 

A fenti szakértői cikkben többek közt arról van szó, hogy minden esetben, olyan minőségi szolgáltatót keressen, akik nem alibi irodában találhatók, vagy egy nyári konyhában, a hátsó kertben. Valamint annak is érdemes utána nézni, hogy amennyiben iparűzési adó mentes székhelyszolgáltatást ígérnek, akkor az iparűzési adómentes településen is van-e iroda, mert legtöbb esetben Budapesten van egy nagyon szép, jól felszerelt helyiség, azonban a településen csak egy romos ház. A hatóságok ebben az esetben ott fogják keresni a céget és nem Budapesten, hiszen a vidéki településre van bejegyezve.

Mint az látható, mi úgy alakítottuk ki az irodánkat, hogy valóban munkavégzésre alkalmas legyen, illetve akár hatósági vizsgálatok, akár egyéb üzleti tárgyalások is lefolytathatóak legyenek benne. Ide mindig büszkén és elégedetten jönnek a partnereink, és azok ügyfelei is.

Az alábbi képek mellett egyéb aktualitások is megtalálhatóak Facebook oldalunkon, mely a CégAsszisztenS, névre hallgat, és szívesen fogadja a lájkokat.

Kíváncsi, miben vagyunk mások,
mint az 1.300 Ft-os székhelyszolgáltatók?

Cikksorozatunk második részében erről is szó lesz, mely hamarosan kikerül a Facebookra.

Ha érdekli a cikk folytatása, lájkolja a CégAsszisztenS-t!

Összefoglalva tehát ne feledje,a kínálkozó törvényes lehetőségeket érdemes kihasználnia annak a cégvezetőnek, aki több nyereséget szeretne cégénél tartani.

Ha Önnek is hasonló céljai vannak, akkor bizalommal keressen meg bennünket, és kérjen visszahívást alább!

(A szakértői anyag készült a 2017. június 20-án megrendezett
Rapid Business Nyílt napon előadott prezentáció alapján.
Készítette: Kovács Anett, Company Assistant Service Kft.)

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

További bejegyzések:

székhelyszolgáltatás
székhelyváltoztatás, tévhit
székhelyszolgáltatás
széhkelyszolgáltatás